diumenge, 25 de juny del 2006

La musica i les gestions.

L'altre dia vaig entrevistar al Sergio Merino, de la productora Arco y Flecha, per la contra de Nativa. La trobada va ser a la bodega Costa Brava, amb una música fantàstica de fons, i amb unes "navajuelas" a la taula no menys impressionants.

De la conversa em va impressionar la visió filosòfica que ell té sobre la seva feina. Frases com: "la música és important per la vida, per què ens permet imaginar altres sol.lucions per les preguntes que ens fem cada dia" o "la meva feina no consisteix en programar allò que m'agrada sinó en donar una veu a gent que té coses a dir", em van sorprendre. Sintonitzava amb aquesta visió, tot i tenir feines prou diferents.

En contrast, el dia 21 es va presentar el Pla Estratègic de la Música de Gràcia, un treball en l'elaboració i estructuració del qual he participat. L'objectiu central, el que vam proposar l'equip redactor, insisteix en la idea que la música és necessària per viure. No obstant, la presentació que va fer el regidor del districte de Gràcia, que és qui havia fet l'encàrrec, insistia en la importància del desenvolupament del sector quinari (el del coneixement) per l'economia de la ciutat.

La pregunta que em suggereixen aquestes anècdotes és clara: l'economia ha d'estar al servei de la creació o la creació al servei de l'economia? I on diu creació, podríem posar la paraula vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada